Φόρμουλα 1 στη Θεσσαλονίκη;


Του ΒΑΣΙΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗ
από τον ΤΥΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ακριβά αγωνιστικά αμάξια, παγκόσμιας εμβέλειας οδηγοί, εταιρίες κολοσσοί που διαφημίζουν τα προϊόντα τους και όλα αυτά να τα παρακολουθούν εκατομμύρια βλέμματα από όλο τον κόσμο, είναι τα στοιχεία που συνθέτουν το πρωτάθλημα της φόρμουλα 1. Πως θα σας φαινόταν αν όλα αυτά συνέβαιναν στη Θεσσαλονίκη;
Με αφορμή τη διεξαγωγή του 3ου Ποδοσφαιρικού Πρωταθλήματος των Πιλότων της Φόρμουλα 1, με μεγάλα ονόματα του ελληνικού ποδοσφαίρου, που θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 14-16 Σεπτεμβρίου 2009 στο στάδιο «Κλεάνθης Βικελίδης», επανέρχεται στην επιφάνεια το μεγαλόπνοο σχέδιο κατασκευής πίστας F1 στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη.
Πριν από μερικά χρόνια με πρωτοβουλία του αναπληρωτή νομάρχη Διονύση Ψωμιάδη είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες συζητήσεων για ανεύρεση ενός χώρου για την κατασκευή πίστας Φόρμουλα 1. Ο χώρος που θα κατασκευάζονταν σύμφωνα με τον κ. Δ. Ψωμιάδη, ο οποίος μίλησε στον «Τ.Θ.», θα έπρεπε να πληροί κάποιες προϋποθέσεις.
«Για να ξεκινούσαμε ένα τέτοιο παράτολμο σχέδιο χρειάζονταν πρώτιστα να βρεθεί ένας χώρος τεράστιος που να ανήκε και στο δημόσιο. Επίσης θα έπρεπε να είναι κοντά στη Θεσσαλονίκη , αλλά και κοντά στην Εγνατία οδό, ώστε να εξυπηρετεί όχι μόνο τους Θεσσαλονικείς αλλά και όλη τη Βόρεια Ελλάδα», αναφέρει ο κ. Δ. Ψωμιάδης.
Δύο ήταν τα μέρει τα οποία τηρούσαν τις προϋποθέσεις. Πρώτος στην λίστα ήταν ο χώρος στο στρατόπεδο της Ασσήρου. «Το βόρειο μέρος του στρατοπέδου» όπως αναφέρει ο κ. Ψωμιάδη «είναι τεράστιο και θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της πίστας χωρίς να εμποδίζονται οι εργασίες του στρατοπέδου».
Δεύτερος χώρος στη λίστα ήταν αυτός ανάμεσα στο ραντάρ του αεροδρομίου και στην Περαία κοντά στη θάλασσα. Το μοναδικό πρόβλημα ήταν το βαλτώδες έδαφος, ενώ το θετικό ήταν πως οι συγκεκριμένες εκτάσεις ανήκαν στους δήμους και στη Νομαρχία.
Να σημειωθεί ότι τότε το σχέδιο είχε σταματήσει λόγω της περιπέτειας υγείας που είχε περάσει ο κ. Ψωμιάδης, ενώ πλέον Μετά από αρκετό διάστημα χωρίς να υπάρχουν εξελίξεις η ιδέα αυτή ξανά επανέρχεται στο προσκήνιο.

Θετικά και δυσκολίες
Η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου έχει πολλά θετικά στοιχεία. Η οικονομική ενίσχυση που θα υπάρξει στην αγορά της Θεσσαλονίκης από την παρουσία πολυεθνικών εταιριών που θα θέλουν να διαφημιστούν. Η εισχώρηση συναλλάγματος από χιλιάδες φιλάθλους της φόρμουλα 1 οι οποίοι θα ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη για να παρακολουθούν αγώνες, αλλά και η διαφήμιση που θα υπάρχει παγκοσμίως, θα αλλάξουν τα δεδομένα της πόλης.
Το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει αυτή τη στιγμή για την υλοποίηση ενός τέτοιου έργου όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Ψωμιάδης είναι ότι δεν υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι θα ασχοληθούν, θα τρέξουν και θα βοηθήσουν για να κατασκευαστεί η πίστα.
«Αν με βοηθήσουν κάποιοι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε αυτό το σχέδιο που θα έχει μεγάλη σημασία και πολλά οφέλη για την πόλη. Χιλιάδες οδηγεί από όλοι την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό θα μπορούν να επισκεφτούν την πίστα. Στην αρχή είναι λογικό να μην φιλοξενήσει αγώνες φόρμουλα 1, όμως στο μέλλον θα έχει τις προδιαγραφές για να γίνει αυτό και με τις κατάλληλες κινήσεις που θα γίνουν να μπορέσουμε να πετύχουμε την διεξαγωγή τους», τονίζει ο κ. Ψωμιάδης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις